• Aanmelden

Bijna 4 jaar?

Aanmelden op onze school OBS Glanerbrug Zuid

We willen natuurlijk graag dat uw kind uitkijkt naar het begin van de schooltijd. We hebben wat tips op een rijtje gezet die daarbij kunnen helpen.

Wendagen

Op Glanerbrug Zuid hebben we de zogenaamde wendagen. Dit kan vanaf het moment dat uw kind drie jaar en tien maanden is. Er worden meestal 10 dagdelen ingepland. Bij de planning houden we rekening met uw agenda en die van school. Zes weken voordat uw kind begint, neemt de leerkracht contact op om de wendagen met u te plannen en verdere informatie uit te wisselen. Voor kinderen die in december jarig zijn en in juni, juli en augustus plannen we een ochtend van 8.30 uur tot 12 uur. De kinderen hebben dan de mogelijkheid om kennis te maken met de nieuwe groep. Na de kerstvakantie en de zomervakantie kunnen zij dan starten.

Brochure

In de weken dat uw kind op school begint met met wennen, plant de leerkracht een kennismakingsgesprek met u. In dit gesprek worden algemene vragen over uw kind gesteld, bijv. wat zijn de talenten van uw kind en waar moeten we als school rekening mee houden? Tijdens dit gesprek krijgt u een brochure en onze kalender mee waar belangrijke informatie van school in staat.

Maak het makkelijk

Op school moeten kinderen zelf naar de wc. Het is belangrijk dat uw kind zindelijk is wanneer het naar school gaat. Zorg ervoor dat uw kind altijd wat reserve kleding bij zich heeft, een ongelukje is immers zo gebeurd. Doe kleding aan die uw kind zelf makkelijk aan- en uit kan trekken. Geef ook iets te eten mee voor in de pauzes, bijvoorbeeld een stukje fruit, boterham en iets te drinken in een verpakking die makkelijk te openen is. Het is handig dat alles voorzien is van naam.

Afspraak maken?

Bent u nieuwsgierig en wilt u vrijblijvend een afspraak maken/ rondleiding klik dan hier. U kunt ook bellen naar 053-4613236 en vragen naar Rianne Buist, de directeur van de school.

Promotiefilm

Bekijk hier het promotieflimpje van obs Glanerbrug-Zuid.