• Over ons

Talentontwikkeling

Op onze school willen we samen met kinderen, hun ouders en hun omgeving de talenten van kinderen ontdekken en ontwikkelen. Alle kinderen hebben talent en alle kinderen hebben hun eigen kwaliteiten en interesses.
Om kinderen hun talent te laten ontdekken en te ontwikkelen richten we ons onderwijs ontdekkend en onderzoekend in. Tijdens het ontdekkend en onderzoekend leren gebruiken kinderen hun talent om een opdracht te maken of om een onderzoeksvraag te beantwoorden of te presenteren.
Om Kennis en Talent op onze school te ontwikkelen werken we samen met de universiteit Twente. Obs Glanerbrug-Zuid is één van de zes scholen die gekozen is om deel te nemen aan een promotieonderzoek naar talentontwikkeling.

In de school hangen posters met daarop de vaardigheden, houdingen, motivaties en beelden die we met ons lesprogramma ontwikkelen. De leerkrachten volgen in samenwerking met de Universiteit Twente scholing.
Om kinderen te laten ervaren waar ze hun talenten voor kunnen inzetten werken we samen met bedrijven en organisaties. Dit kan de plaatselijke supermarkt zijn of een internationaal bedrijf. Door bedrijfsbezoeken op locatie of op school kunnen kinderen ervaren wat zij met hun talent kunnen.

Talent ontwikkeling obs glanerbrug zuid