• Over ons
  • Voorstellen

Even voorstellen

Basisschool WereldWijs Zuid is een gezellige en moderne basisschool voor openbaar onderwijs. Een school waar ruimte is voor kennis en talent en waar kinderen zich veilig en prettig voelen. Kinderen kunnen zich voorbereiden op een beloftevolle toekomst door veel uitgedaagd te worden en te oefenen op allerlei vlakken. Onze school streeft ernaar om met iedere leerling de meest optimale resultaten te halen en hun talenten te ontlokken.

Het schoolgebouw ligt in de wijk Glanerbrug-Zuid, op loop- en fietsafstand van de wijken Oikos, Beekveld en de Esmarke.
Met een professioneel team geven we onderwijs in taal, lezen en rekenen, wereldoriƫntatie en expressie. Daarnaast volgen we de modernste ontwikkeling op ICT-gebied.

Basisschool WereldWijs Zuid maakt met 32 andere scholen deel uit van Stichting Consent, het overkoepelende bestuursorgaan voor openbare basisscholen in Enschede, Denekamp, Losser en Oldenzaal en Overdinkel.

Wat ons kenmerkt:

• een veilige school
  • onderwijs op maat
  • zelfstandigheid
  • ruimte voor talent
  • leesverbeterplan
  • rekenverbeterplan
  • resultaatgericht onderwijs
  • ICT

Onze missie is: Ruimte voor kennis en talent

Wij begeleiden kinderen in hun groei naar positief kritische, zelfstandige, creatieve, onderzoekende en samenwerkende mensen met respect voor medemens en omgeving. Wij bereiden kinderen voor op een beloftevolle toekomst in de snel veranderende mondiale samenleving.
Via de buttons krijgt u zoveel mogelijk informatie over basisschool WereldWijs Zuid. Wilt u persoonlijk rondgeleid worden of een individueel gesprek? Dan bent u van harte welkom! Als u belt of mailt, maken we graag een afspraak.